4 mity o outsourcingu

Jak podaje Polska Agencja Inwestycji i Handlu w raporcie z 2016 roku, outsourcing  jest najszybciej rozwijającym się sektorem gospodarki. Liderami w tej branży są Indie, Chiny, Filipiny i Brazylia, ale i my radzimy sobie z roku na rok coraz lepiej, prezentując trend wzrostowy. Mimo tego wciąż nie brakuje wątpliwości co do outsourcingu. W dzisiejszym wpisie rozwiejemy najczęstsze obawy związane z tym sektorem gospodarki.

Liczba osób pracujących w outsourcingu w Polsce sięga ponad 100 000. Wiele przedsiębiorstw od początku działania zakłada zlecanie niektórych usług na zewnątrz firmy ze względu na czas, koszty, brak specjalistów z danej dziedziny. Najpopularniejsze dziedziny outsourcingu w Polsce, to:

  • rozwój oprogramowania
  • outsourcing IT (zarządzanie aplikacjami IT/helpdesk)
  • finanse i księgowość.

Źródło: https://twitter.com/PAIH_pl/status/740468935691210753

Jakie są mity związane z outsourcingiem?

  • Jest drogi. W momencie zatrudnienia pracownika, płacimy mu wynagrodzenie, składki, kupujemy sprzęt do biura, często również inwestujemy w szkolenia podnoszące kompetencje pracownika. Decydując się na outsourcing, oszczędzamy koszty związane z zatrudnieniem, redukujemy do zera koszt zakupu sprzętu, a także szkoleń, a w zamian zyskujemy efekt pracy doświadczonego specjalisty.
  • Odpowiedni jedynie dla dużych firm. Outsourcing przeżywa swój rozkwit, a usługi stają się dostępne nie tylko dla korporacji, ale również małych firm w zależności od ich potrzeb. Bardzo często mikro i średnie przedsiębiorstwa nie mają fachowców w firmie i potrzebują wykonawcy do danego procesu, na przykład administracji serwerami czy księgowości. Warto wcześniej przeanalizować, czy outsourcing sprawdzi się właśnie w naszej firmie.
  • Nadaje się tylko do prostych zadań, a nie skomplikowanych procesów. Można oczywiście zlecić informatykowi zdalną administrację serwerem, ale można także serwisowanie sprzętu, backup, usługi w chmurze i inne. Zanim rozpoczniemy zlecanie zadań, warto sobie przemyśleć, czego potrzebujemy oraz przedyskutować decyzję z osobą doświadczoną i znającą usługi outsourcingowe.
  • Nie jest w pełni bezpieczny. Żadna usługa nie jest w 100% wolna od zagrożeń, ale interesy Klientów są bardzo dobrze zabezpieczone. Fundamentem współpracy z dostawcą usług jest umowa SLA oraz wskaźniki KPI, które przenoszą odpowiedzialność za ewentualne szkody na dostawcę (w przypadku dobrze skonstruowanej umowy).

Oferujemy administrację sieciami, administrację serwerami oraz usługi głosowe jako outsourcing IT – mówi Jakub Neumann, CTO w S-NET. – Zapewniamy fachową obsługę informatyczną, optymalizację kosztów oraz możliwość skoncentrowania się na własnych obowiązkach bez obawy o dostępność usług i bezpieczeństwo danych.

Ogromne zmiany w modelu pracy, “przeniesienie” większości zawodów do Internetu, istnienie cloud computing, zaowocowało rozwojem rynku usług na zlecenie. Możliwości stale rosną i nie ograniczają się tylko do outsourcingu IT. Właściciele firm mogą przebierać w warunkach usług oraz decydować, do jakiego typu procesów zatrudniają freelancerów i na jak długo. Najlepiej, gdy odbywa się to na bazie analizy sytuacji danej firmy i wniosków wyciągniętych z poprzednich działań biznesowych.

 

*

  1. http://mojafirma.infor.pl/outsourcing/wdrozenie-outsourcingu/324868,2,Polska-liderem-outsourcingu.html
  2. https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/juz-193-tysiace-polakow-pracuje-w-sektorze-bss/ddxqy2y


Komentarze