4 tricki, które przyciągną więcej Klientów do Twojego e-sklepu

Pod pojęciem skutecznej strony internetowej kryje się wiele rzeczy: przejrzystość, funkcjonalność, bezpieczeństwo, interesujący content. To jednak nie wszystko. Warto znać kilka psychologicznych elementów strony, które pozwolą szybciej docierać do Klientów ze swoimi usługami i przekonać ich do zrobienia zakupów.

Wartość polskiego rynku e-commerce wynosi już 36-40 mld zł (dane za: 2017 rok). Statystyki są imponujące: według specjalistów, Polska jest piątym najważniejszym rynkiem e-sklepów w Unii Europejskiej. E-commerce rządzi się jednak swoimi prawami. Niski próg wejścia w tę branżę wymaga strategicznego przemyślenia swoich działań. Strona internetowa powinna być wyróżniająca i zapadająca w pamięć.

Psychologiczne sekrety dobrych stron internetowych i e-commerce

W Polsce najwięcej internetowych Klientów to ludzie młodzi, jednak z zakupów online korzysta coraz więcej starszych ludzi. Przekonują się, że zakupy są bezpieczne i łatwe.

W procesie tworzenia e-sklepu lub jego ulepszania, warto uwzględnić czas ładowania strony, certyfikat SSLbezpieczny hosting – mówi Niko Bałazy, Prezes Zarządu w S-NET, krakowskim dostawcy hostingu i usług telekomunikacyjnych. – To wszystko wpływa na komfort korzystania z zakupów i przekonuje każdą grupę Klientów.

Źródło: Unsplash

Co jeszcze liczy się w e-commerce?

1. Spersonalizowana oferta. Wiele rozpraszaczy na stronie to częsty błąd internetowych sprzedawców. Wydaje się, że większa liczba produktów, dodatków i najróżniejszych opcji sprawi, że Klient będzie czuł się dopieszczony. Nic bardziej mylnego – Klient oczekuje konkretów, ponieważ liczy się dla niego czas i wygoda. Im więcej produktów, tym bardziej gubi się w wyborze i zaczyna denerwować. Poza tym rośnie też liczba obaw, co do właściwego wyboru. Warto zastosować formularz, w którym będą zawarte kluczowe pytania, co do wyboru produktu (jaki produkt, do czego ma służyć, jaki przedział cenowy itp.), aby jak najbardziej dopasować produkt do oczekiwań i trafić do właściwych Klientów.

2. Pakiety w wersji standard, premium i VIP. W zależności od typu usług lub produktów, które sprzedajesz, w kolejnym kroku procesu sprzedaży warto zaprezentować 3 opcje cenowe. Pierwsza z nich: standard, powinna zawierać podstawowy produkt oraz min. 1 gratis, druga: premium: daj Klientowi więcej możliwości do wyboru w najbardziej korzystnej cenie oraz 3: pakiet VIP, w którym oprócz produktów, gratisów i innych dodatków, zaoferujesz indywidualny kontakt, mentoring, konsultację itp. Najwięcej osób wybiera środkową opcję z uwagi na cenę i zawartość. Dzięki temu będziesz mógł zorientować się, ilu Klientów potrzebuje indywidualnych konsultacji i na bazie tej wiedzy możesz stworzyć jeszcze coś innego, co nie będzie angażowało aż tyle Twojego czasu i jednocześnie dalej będzie wartością dla kupujących.

3. Produkty, które kupili inni. Informacja o tym, jakie produkty są lubiane, budzi ciekawość i działa na podświadomość. Od razu dopisujemy pozytywne znaczenie tym wyborom. Nawet jeśli Klienci nie kupią tego, co pozostali, to przynajmniej zapoznają się z ofertą lub dokonają zakupu później. Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest nienachalne prezentowanie produktów.

4. Sposób eksponowania promocji. Zniżki i przeceny zawsze będą skłaniały do zakupu, to działa na naszą podświadomość. Istnieje kilka opcji do wyboru: pokazywanie zniżek w postaci procentowej lub realna kwota promocji. Sposób, w jaki to pokażemy, zależy od wartości produktu (i oczywiście samego produktu). Warto przeliczyć wartość zniżki i procent promocji oraz to, co lepiej przyjmą Klienci. Jeśli promujemy tańszy produkt, np. w cenie niższej niż 100 zł, lepiej pokazać promocję 20% niż fakt, że zniżka wynosi 20 zł.

Dobre strony internetowe powinny być nie tylko bezpieczne i funkcjonalne, ale również przemyślane pod kątem strategii promocyjnej i sprzedażowej. Psychologiczne tricki takie jak brak rozpraszaczy na stronie, korzystne oferty cenowe, lubiane produkty i odpowiednio wyeksponowana promocja, pomogą lepiej dopasować produkty do wymagań Klientów i szybciej sprzedawać.

 

 


Źródła:

  • https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/rynek-e-commerce-w-polsce-raport-gemiusa-za-2017-rok/mpw8rs5


Komentarze