10 pomysłów na prosperujący biznes online

Praca z dowolnego zakątka Polski lub świata i bez szefa? Wcielenie się w cyfrowego nomadę? Te szalone pomysły można zrealizować i pracować w takim systemie, który będzie Ci najbardziej odpowiadał. W jakich branżach możesz uruchomić biznes online i jakich umiejętności potrzebujesz?

Praca online to dobry sposób na urozmaicenie ścieżki swojej kariery, sprawdzenie się w innych warunkach oraz zwiększenie własnych dochodów. Pracując zdalnie, można optymalizować obowiązki, automatyzować zadania i procesy oraz skalować swoje działania. To wszystko sprawia, że przy odpowiednim modelu biznesowym, strategii działania i samodyscyplinie, można zdziałać bardzo wiele.

10 sposobów na przyszłościowy biznes online

1. Prowadzenie sklepu internetowego. Według raportu Gemiusa w 2017 roku 54% polskich internautów robiło zakupy w sieci. Rosnąca konkurencja nie jest przeszkodą. Wskazówką może być dokładne zbadanie rynku, kim jest Twój Klient idealny i jakie ma potrzeby. Podstawą sukcesu w e-commerce jest oczywiście rewelacyjny produkt i dobra obsługa klienta.

2. Projektowanie stron internetowych. Powstaje coraz więcej biznesów online, dlatego pole do popisu jest dość duże. Jeśli znasz kod HTML i masz wyczucie estetyki, opracuj ofertę, pakiety usług i przyciągaj Klientów.

3. Projektowanie aplikacji mobilnych. Tworzenie aplikacji, jak i projektowanie gier komputerowych, to dwie najlepiej opłacane branże. Wymagane są tutaj umiejętności programistyczne oraz innowacyjny pomysł. Zarabiać można poprzez płatne subskrypcje, jednorazową opłatę lub płatne rozszerzenia.

4. Kursy online. Ta dziedzina stała się ostatnio bardzo modna, ponieważ można ją dopasować niemal do każdej branży (np. coaching, działalność artystyczna, projektowanie grafiki itd). Kursy online stwarzają możliwość pracy w domu, podczas urlopu macierzyńskiego czy też po pracy etatowej. Trzeba jednak dobrze “opakować” swój produkt, zadbać o stronę wizualną, odpowiednią promocję i oczywiście strategię działań.

5. Specjalistyczny freelancing (np. specjalista ds. IT, grafik, copywriter). Jeśli specjalizujesz się w danej dziedzinie, możesz już w trakcie pracy na etacie zacząć szukać Klientów, zdalnie oferując swoje usługi. Bardzo ważne jest sformułowanie oferty i umiejętność dotarcia do Klientów. Chcąc w praktyce sprawdzić to, jak się prezentujesz i nawiązać kontakty z potencjalnymi Klientami, wybierz się na networking. To również dobra okazja do uczenia się od innych.

6. Tworzenie specjalistycznego bloga. Specjalista w danej branży może prowadzić bloga i monetyzować jego działania. Można to robić dzięki współpracy z sieciami afiliacyjnymi, reklamodawcami, a w późniejszym czasie – stworzeniem swoich produktów. Zanim to się stanie, trzeba regularnie pisać i stopniowo budować społeczność odbiorców. Warunek konieczny: znajomość danej dziedziny i/lub chęć ciągłego dokształcania się.

7. Specjalista ds. SEO. Rosnąca liczba stron internetowych sprawia, że te gorzej wypozycjonowane spadają w dół. Wiedza o funkcjonowaniu wyszukiwarek, budowaniu ruchu na stronie, kwestiach technicznych i kodzie HTML jest dziś bardzo cenna. Wiele firm nie ma czasu zajmować się pozycjonowaniem, dlatego zatrudnienie specjalisty okazuje się być dobrym rozwiązaniem.

8. Specjalista ds. mediów społecznościowych. Dziś już chyba większość odbiorców wie, że obsługa social mediów to nie tylko wrzucanie wesołych zdjęć zwierząt, ale strategia budowy marki i komunikacji z Klientami. Liczba głośnych wpadek wizerunkowych w social media wskazuje, że ta branża potrzebuje doświadczonych specjalistów. To również dobre medium do budowania marki osobistej.

9. Firma hostingowa.

Oferowanie usług hostingowych, czyli udostępnianie Klientom powierzchni dyskowej nie musi oznaczać zakupu własnej serwerowni. Większe firmy hostingowe oferują usługi resellera. W praktyce oznacza to sprzedaż miejsca na naszych serwerach. Wtedy Klient uzyskuje dostęp do serwera już pod własną marką. Mamy własny program resellerski, do którego zapraszamy różnego rodzaju firmy  – mówi Niko Bałazy, Prezes Zarządu w S-NET, krakowskim dostawcy hostingu i usług telekomunikacyjnych.

10. Prowadzenie kanału na YouTube. Ten sposób na biznes online wydaje się łatwy i przyjemny, ale nie do końca tak jest. Przygotowywanie filmów wymaga planu, regularności, a szczególnie autentyczności i charyzmy. Najbardziej popularne i dochodowe typy kanałów na YT: rozrywka, gry komputerowe i lifestyle. Coraz częściej oglądamy również kanały popularnonaukowe.

Prosperujący biznes online nigdy nie jest kwestią przypadku, a raczej dobrze przemyślanej strategii działań, doświadczenia, kontaktów biznesowych i … odrobiny szczęścia. Biznes w Internecie będzie rozwijał się coraz prężniej ze względu na zmianę stylu życia ludzi, chęć realizowania różnorodnych potrzeb (np. podróże), próby zamiany pasji w biznes i zwykłą ciekawość.



Komentarze