SEO i Adwords, czyli jak windować stronę internetową w wynikach wyszukiwania?

Pozycja w wyszukiwarce internetowej to często kwestia bycia w świadomości Klientów, szczególnie w przypadku małych lub początkujących przedsiębiorców. Co wybrać: postawić wyłącznie na darmowe działania, czy od razu wykupić reklamę w wyszukiwarce? Na czym polegają działania SEO i Adwords?

Wyszukiwarka Google jest monopolistą. Miesięcznie korzysta z niej 20 mln Internautów, czyli aż 93% ich łącznej liczby. To oczywisty wniosek, że niemal wszyscy Twoi Klienci są w Internecie. Niezależnie od tego, jak długo funkcjonuje Twoja firma, pozycjonowanie powinno być stałym zadaniem marketingowym, ponieważ nie są to działania jednorazowe.

Pozycjonowanie stron i Adwords

Pozycjonowanie to wszelkie działania, które pomagają witrynie internetowej osiągnąć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Proces obejmuje SEO, czyli optymalizację treści, kodu i struktury strony, content marketing, link building oraz analitykę internetową. Adwords nie należy do pozycjonowania, to po prostu reklama w wyszukiwarkach.

Źródło: Unsplash

Na czym polega SEO?

SEO jako część pozycjonowania, opiera się na osiąganiu wyników organicznych (bezpłatnych). Proces jest bezpłatny, ale wymaga czasu, wysiłku oraz przemyślanej strategii działań. Polega m. in. na:

  • zadbaniu o odpowiednią architekturę informacji na stronie www
  • zachowaniu przyjaznych adresach url na stronie www (długość, składnia)
  • linkowaniu wewnętrznym
  • dobraniu słów kluczowych
  • dobraniu znaczników h1, h2, h3 w treści i w tytule strony
  • dbaniu o unikalne treści na każdej z podstron (oryginalne, nie skopiowane)
  • unikaniu kanibalizacji stron www, czyli używaniu identycznego słowa kluczowego w optymalizacji kilku podstron
  • zapewnieniu szybkości ładowania strony i związanego z tym bezpieczeństwa.

To system naczyń połączonych, ponieważ czas ładowania strony wiąże się z prawidłowym działaniem kodu html i bezawaryjnością strony www. Ważnym elementem jest również zapewnienie certyfikatu SSL, który szyfruje dane. To już standard w świadomości Klientów – mówi Damian Dąbrowski, Dyrektor S-NET Cloud.

Na czym polega Adwords?

To płatna reklama umieszczona na samej górze wyników wyszukiwania. Ma postać zaledwie kilku zdań stworzonych na podstawie słów kluczowych. Adwords pojawia się w wyszukiwarce od razu po dokonaniu opłaty. Stworzenie reklamy nie zajmuje zbyt wiele czasu, ale trzeba przemyśleć jej strukturę i treść. Nie jest to jednak trudne, a wyniki można śledzić na bieżąco. W przeciwieństwie do SEO, Adwords nie zależą od algorytmów wyszukiwarki (są wyświetlane zgodnie z terminem, na jaki zostały opłacone).

SEO czy Adwords – co lepsze?

Badania twierdzą, że połączenie obydwu metod przynosi największe korzyści. Wiele jednak zależy od Twoich celów, czasu i budżetu. Krótkoterminowo lepiej sprawdzi się Adwords, ponieważ przynosi rezultat bez wielkich wysiłków. Jeśli natomiast zależy Ci na kompleksowej strategii budowania marki w Internecie i masz na to czas – warto płatną reklamę uzupełnić o SEO. Niezmiennie poleca się śledzenie efektywności działań i na tej podstawie dokonywanie zmian.

 

 


Źródła:

  • https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych
  • https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych
  • https://internet-planet.pl/adwords-czy-seo


Komentarze