Influencer skuteczniejszy od kampanii marketingowej?

Każda firma pragnie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z oferowanymi produktami bądź usługami. Jednak zanim to nastąpi, należy się zastanowić, kto posiada wpływ na nasze decyzje zakupowe? Coraz częściej, jeśli chcemy zapoznać się z opinią na temat jakiegoś produktu, czy usługi sięgamy po (opiniotwórcze) posty influencerów. To oni – od całkiem niedawna – stali się autorytetami w wielu kwestiach. Oczywiście, nie dla wszystkich, ale grono ich odbiorców z roku na rok stale się powiększa. Mogą skutecznie wpływać na zdanie innych osób, a to oznacza, że są w stanie pomóc w budowaniu wizerunku firmy, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż i zyski. Ich rekomendacje są niejednokrotnie więcej warte niż wysokobudżetowe kampanie reklamowe, a dodatkowo przez zbudowane zaufanie są bardziej wiarygodne. Bądźmy szczerzy, kto najlepiej przekaże nam właściwości produktu, poleci lub też odradzi określoną usługę? Tym kimś są po prostu inni ludzie, którzy swoje opinie udostępniają dla tysięcy obserwatorów, a mogą one dotrzeć do jeszcze większego grona.

Kim jest influencer? Samo słowo „influence” z języka angielskiego oznacza „wpływ”, czyli influencer – najogólniej mówiąc – jest osobą mającą wpływ na otoczenie. Influencerzy są uważani, za osoby inspirujące innych, za pomocą różnych metod do określonych zachowań rynkowych. Influencerem może być każdy posiadacz konta w Social Media, który potrafi wpłynąć na opinie, co najmniej kilkuset osób. W jaki sposób można wywierać wpływ na swoich odbiorców? Po pierwsze, ważne jest bycie konsekwentnym i spójnym w swoich udostępnianych postach. Należy stworzyć relacje ze swoimi obserwatorami i zdobyć ich zaufanie. Najłatwiej jest mieć wpływ na opinię innych poprzez bycie ekspertem w danej dziedzinie. Przykładowo, osoba poszukująca przepisu na ciasto zajrzy na konto kulinarne. Ktoś szukający najnowszych modowych inspiracji, zajrzy na konto blogerki lub blogera modowego. Warto również wspomnieć o oddzielnej grupie, do której należą osoby publiczne, takie jak politycy, dziennikarze, czy ogólnie celebryci. Osobowości znane z pierwszych stron gazet mają znacznie większy wpływ na opinie swoich odbiorców niż osoby prowadzące np. bloga. Przez swoją rozpoznawalność oraz wypracowany wizerunek, ich rekomendacje mają ogromny zasięg oraz wpływ na decyzje innych.

Najogólniej mówiąc influencerzy mają dar przekonywania innych. Czemu są dla nas autorytetami i czemu polegamy na ich opinii? Ponieważ poprzez zamieszczane posty, ich indywidualny charakter oraz konsekwencję budują swój wizerunek – osoby godnej zaufania, szczerej, znającej się na poruszanych kwestiach. Posiadają oni moc nakłaniania oraz odradzania, dlatego warto z nimi współpracować. Przede wszystkim pomogą zwrócić uwagę na sam fakt istnienia danej marki, jej ofertę i to, dlaczego warto w ogóle się nią zainteresować. Ponadto, tworzą pozytywne skojarzenia dotyczące danej firmy wśród jej odbiorców. To właśnie dzięki nim, konsument może wybrać nas, a nie konkurencję. Pomagają budować trwałe relacje z klientami oraz mogą sugerować zakup, czy też skorzystanie z oferty, która z punku widzenia przedsiębiorstwa jest najbardziej korzystna. Najważniejsze jest to, że influencerów postrzega się jako wiarygodne źródło informacji. Co, aż zadziwiające, to fakt, że aż 90% konsumentów, którzy przy podejmowaniu decyzji korzystają z blogów, deklaruje zaufanie do rekomendacji, które się na nich pojawiają. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z potężnej mocy influencerów i to właśnie z nimi nawiązują współpracę, by wyróżnić swój produkt, czy usługę.

Influencer marketing jest coraz bardziej istotny dla sektorów B2B oraz B2C. A dlaczego? Ponieważ strony, na których firmy często lubią się reklamować (typu Facebook) mają obecnie znacznie ograniczony zasięg. Co więcej, w Internecie jest przesyt treści, co utrudnia przebicie się oraz – co istotne – ludzie znacznie bardziej ufają opinii prawdziwych ludzi niż reklamom. Polega na wyszukiwaniu popularnych (wpływowych) osób w danej branży i nawiązywaniu z nimi współpracy.

Influencer marketing jest skuteczną drogą dotarcia do klienta. Warto się zastanowić, czy nie wzbogacić o niego swoją kampanię marketingową. Firma S-NET nawiązuje współpracę z influencerami, w celu zwiększenia rozpoznawalności marki, między innymi poprzez zapraszanie ich do udziału w wydarzeniach w swojej loży w Tauron Arena.

Źródła:

  1. http://po.polsku.gazetka.eu/glossary/influencer/
  2. https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/275/kim-jest-influencer-po-zasiegach-i-charyzmie-ich-poznacie
  3. https://www.marketing101.pl/influencer-marketing


Komentarze