Internet mobilny: nowy wymiar komunikacji z Klientami

Komunikacja mobilna coraz bardziej ewoluuje i zmienia swoje oblicze. Aby dotrzeć do Klientów, coraz bardziej stawia się na spersonalizowany przekaz, uzależniony od grupy docelowej. W 2017 roku firmy kontaktowały się z Klientami za pomocą chatbotów, messengera.  Obecnie kontynuuje się te trendy, jednocześnie coraz mocniej wykorzystując aplikacje mobilne i telefonię internetową (VOIP).

Obecnie zapotrzebowanie na lokalną przestrzeń dyskową staje się coraz mniejsze. Istnieje tendencja przechowywania danych na serwerze, do którego można mieć dostęp na wszystkich urządzeniach. Zgodnie z raportem Deloitte z 2018 roku (“Technology, Media and Telecommunications Predictions”), urządzenia mobilne są używane w każdej grupie wiekowej (18-65+) najczęściej w przypadku telefonii internetowej, robienia zdjęć i przygotowywania filmów (badania przeprowadzono w krajach UE oraz USA).

Urządzenia mobilne: wygoda i produktywność

Jeśli chodzi o używanie technologii mobilnych w pracy, dane są jeszcze bardziej pomyślne. Aż 45% pracowników w krajach UE (czyli około 100 mln) korzysta z urządzeń mobilnych w pracy i właściwie jest to główna część ich pracy. W wielu zawodach nie ma konieczności siedzenia przy biurku przez cały czas pracy. Ze smartfona/tabletu/iPhone korzystają zarówno pracownicy niższego szczebla, jak i wykwalifikowani pracownicy czy właściciele firm. Coraz bardziej oczekuje się szybkich odpowiedzi na maile, a także elastyczności w podejściu do pracy. Te potrzeby zaspokajają różnorodne aplikacje, ułatwiające organizację czasu pracy i wykonywanie różnorodnych zadań. Coraz liczniejszą grupą korzystającą z mobilnych technologii, są osoby powyżej 50 roku życia.

Chmura – wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu

Chmura obliczeniowa jest wykorzystywana tak powszechnie, że czasami niektórzy nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Rozwiązania “w chmurze” cieszą się ogromną popularnością ze względu na elastyczność, nieduże koszty czy też zmniejszenie dystansu między firmami: z tego rozwiązania korzystają zarówno większe przedsiębiorstwa, jak i startujące biznesy.

Istnieją różne rodzaje chmur, dopasowujemy ofertę w zależności od potrzeb. Na przykład niektórzy przedsiębiorcy oczekują własnej, wewnętrznej struktury w siedzibie firmy, a inni całkowiecie zdają się na dostawcę. Największe obawy Klientów dotyczą bezpieczeństwa danych, jednak umowa SLA w pełni zabezpiecza interesy Klienta i gwarantuje wysokiej jakości usługi. Dzięki temu z roku na rok rośnie zaufanie do pracy w technologii chmurowej na urządzeniach mobilnych – podsumowuje Damian Dąbrowski, Dyrektor projektu S-NET Cloud.

 

Źródła:

  • https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_2018_TMT_Predictions.pdf
  • http://mamstartup.pl/technologie/12404/przez-chmure-na-szczyt-jak-cloud-niweluje-roznice-skali-firm

 



Komentarze