Czym jest wirtualna centrala i jakie oferuje możliwości?

Wirtualna centrala VOIP to system informatyczny, który znajduje się na serwerach operatora. VOIP jest coraz częściej wybierany ze względu na wysoką jakość, niskie koszty, większą elastyczność oraz dużo większe możliwości niż tradycyjna centrala telefoniczna.

Telefonia internetowa to rozwiązanie dostępne w chmurze obliczeniowej. Umożliwia szybkie i precyzyjne wykonywanie połączeń w firmie z dowolnego miejsca na świecie. Usługa nie powoduje usterek, a dodatkowo zwalnia firmę z nakładów finansowych związanych z kosztem zakupu i utrzymania sprzętu. VOIP jest korzystną opcją zarówno dla małej, średniej, jak i dużej firmy.

Jak działa telefonia internetowa?

W podobny sposób, co tradycyjna, fizyczna centrala telefoniczna. Różni się sposobem funkcjonowania – opiera się na technologii VOIP i łączności z Internetem. W ramach abonamentu korzystamy z elektronicznej centrali, a operator zapewnia system odbierania i nawiązywania połączeń.

W procesie migracji centrali analogowej do wirtualnej, połączenie przechodzi przez Bramę IP S-NET, która jest zarządzana i serwisowana przez naszą firmę, a następnie VOIP łączy się z telefonem analogowym Klienta. Możemy mówić o trendzie wypierania tradycyjnej telefonii stacjonarnej – mówi Jakub Neumann, CTO w S-NET.

Źródło: Flickr

Zalety centrali VOIP

Niezależnie od tego, jak dużą firmę prowadzimy, potrzebne są spersonalizowane relacje z Klientem, ale także potwierdzenie, że firma nie jest jedynie tworem wirtualnym. Telefon stacjonarny współpracuje z telefonami komórkowymi tam, gdzie one nie mają zasięgu. Wirtualna centrala jest połączeniem tych możliwości, a także pewnego rodzaju potwierdzeniem pozycji firmy. VOIP umożliwia pełną komunikację z Klientem, oferując:

  • pocztę głosową, która wyśle pozostawioną wiadomość głosową na ustalone konto e-mail
  • IVR, czyli odtwarzanie wcześniej przygotowanych komunikatów dla Klienta w celu informacji lub wyboru odpowiedniego numeru wewnętrznego w oddziale
  • fax przez Internet jako wsparcie dla obiegu dokumentów firmowych
  • nagrywanie rozmów w czasie rzeczywistym i przetwarzanie ich w Panelu Abonenta
  • telekonferencje pozwalające łączyć nawet kilkanaście numerów wewnętrznych
  • numery wewnętrzne dla szybszej komunikacji wewnątrz organizacji oraz szybszego połączenia z klientami
  • szybki dostęp do billingów
  • monitorowanie rozmów w czasie rzeczywistym

Jakie są możliwości z poziomu panelu Klienta?

Klient ma do dyspozycji m. in. modyfikacje ustawień numeru telefonu, zarządzanie skrzynką mailową skojarzoną z pocztą głosową, możliwość ustawiania połączeń oczekujących, przekierowań, opcji niedostępności usługi, numeru telefonu, dostęp do billingu online 24×7, edycję książki telefonicznej, zarządzanie pocztą głosową, zmiana ustawień dźwięków oczekiwania, ustawieniami konferencji oraz zarządzanie finansami.

Kluczem do satysfakcjonującego działania telefonu IP jest dobrej jakości Internet szerokopasmowy. Telefonia VOIP z powodzeniem sprawdza się w USA, krajach UE, a także w Polsce (zgodnie z potwierdzeniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej).



Komentarze