Certyfikat SSL: niezbędny dla bezpieczeństwa danych firmy

W Internecie wykonujemy coraz więcej transakcji, a to wiąże się ze zbieraniem większej liczby kluczowych danych. Certyfikat SSL zapewnia ich bezpieczeństwo i informuje klientów o tym, że firma jest wiarygodna. W jakich sytuacjach naprawdę go potrzebujesz, ile kosztuje i jak go wdrożyć?

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL to protokół szyfrujący dane, dzięki czemu zabezpiecza je przed różnorodnymi atakami. Narzędzie nadaje się dla każdej organizacji, która:

  • wymaga logowania użytkownika, pobierania i przetwarzania danych
  • zajmuje się sprzedażą w Internecie (na przykład prowadzi sklep internetowy)
  • przekazuje poufne informacje (adres mailowy, chat)

Jak to działa?

Certyfikat SSL szyfruje dane za pomocą klucza AES, a dodatkowo protokołu TLS, dzięki któremu:

  • dane są chronione i poufne
  • osoby trzecie nie mogą zmienić danych, ewentualnie zmiana zostanie od razu wykryta
  • istnieje gwarancja, że użytkownik zostanie przekierowany na właściwą stronę, a nie łudząco do niej podobną

Jak rozpoznać, czy strona jest chroniona?

Certyfikat SSL znajduje się na danej stronie internetowej w miejscu, gdzie wpisuje się nazwę domeny. Jeśli adres domeny zaczyna się od “https:…”, a dodatkowo widnieje tam zielona kłódka, możesz mieć pewność, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL.

Tani SSL i prosta instalacja

Zakup SSL oraz instalacja nie są skomplikowane. Wystarczy wybrać rodzaj certyfikatu, a następnie podać wszystkie dane potrzebne do zamówienia i opłacić usługę. Każdy rodzaj protokołu jest kompatybilny z serwisem S-NET Cloud.

  1. Realizacja zakupu certyfikatu SSL w serwisie S-NET Cloud
  2. Instalacja krok po kroku

Certyfikat Positive SSL jest dostępny w kwocie 48 zł. na rok, Rapid SSL – 59 zł. rocznie. W ofercie są również certyfikaty nieco droższe, które zapewniają ochronę adresowi i wszystkim subdomenom: Positive Wilcard  oraz RapidSSL Wilcard. Wszystkie są zintegrowane z urządzeniami mobilnymi.

Ponadto, istnieje możliwość zakupu certyfikatów zaawansowanych.

Prawidłowo wdrożony SSL to przewaga na rynku

Według danych Ahrefs z 2016 roku, tylko 1 na 10 stron internetowych ma bezbłędnie wdrożony certyfikat SSL.

Wdrożony SSL pomaga w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google, a także sprawia, że użytkownik nabiera większego zaufania do firmy i dłużej pozostaje na stronie – mówi Jakub Neumann, CTO w S-NET.

To najlepszy system zabezpieczenia danych na stronie w tym momencie.

Certyfikat SSL w S-NET

W zależności od potrzeb, do wyboru są różne rodzaje certyfikatów SSL (podstawowe oraz zaawansowane), które są dostępne tutaj. Pod tym linkiem można znaleźć również ofertę serwerów w chmurze. W razie pytań, nasi specjaliści służą pomocą.



Komentarze