Strzałka
Influencer marketing

Influencer marketing: 3 rady, jak go wprowadzić

Marketing w przedsiębiorstwie można prowadzić na wiele sposobów. Jednym z nich jest marketing rekomendacji, którego skuteczność oceniono na 92%. Tylu konsumentów ufa produktom lub usługom poleconym przez influencerów z racji ich wiarygodności. Co więcej, 81% marketerów jest zadowolonych ze współpracy z liderami opinii, co przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Influencer marketing jest coraz częściej stosowanym sposobem pozyskiwania Klientów ze względu na ich bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej. Influencer zbudował lojalną społeczność, dla której jest autorytetem. Dla porównania: tradycyjne sposoby reklamy są często bardziej kosztowne i czasochłonne. Reklama w mediach społecznościowych również jest coraz droższa i wciąż obcinane są zasięgi. To wszystko sprawia, że marketing rekomendacji jest świetnym rozwiązaniem, jeśli planujesz promować własne usługi lub produkty.

Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która ma duży wpływ na decyzje życiowe i konsumenckie swoich czytelników, widzów lub słuchaczy. Może to być bloger, twórca na Instagramie, Facebooku, Snapchacie czy też videobloger lub twórca podcastów. Prezes Lifetube, sieci zrzeszającej influencerów, podaje, że w 2017 roku przychody platformy wzrosły o 165% w stosunku do poprzedniego roku. To pokazuje, że marketerzy coraz chętniej współpracują z influencerami, dzięki czemu obydwie strony czerpią korzyści: marki i liderzy opinii.

Rozumiemy ten trend i jako krakowski dostawca Internetu i rozwiązań teleinformatycznych, również współpracujemy z internetowymi twórcami – mówi Arkadiusz Dymek, Członek Zarządu w S-NET.

Influencer marketing

Źródło: Unsplash

Influencer marketing – na co zwrócić uwagę?

1. Wybór odpowiedniego twórcy, czyli takiego, którego tematyka, przekaz i obraz będzie spójny z misją marki. To działa również w drugą stronę: wielu influencerów na tyle się ceni, że nie przyjmuje propozycji współpracy, która nie jest zgodna z założeniami jego bloga/kanału/podcastu. Nic dziwnego, twórca poświęcił sporo czasu na zbudowanie wartościowych treści, wokół których narosła społeczność. Bardzo ważna jest zatem spójność przekazu i zgodność założeń kampanii, zarówno dla marki, jak i twórcy.

2. Społeczny dowód słuszności. Warto docenić to, co polecają influencerzy, ponieważ wielu z nich kieruje się wysoką jakością promowanych usług i produktów oraz ma bardzo dużą siłę oddziaływania. Zasięg blogów i vlogów jest coraz większy. Już teraz internetowych twórców ogląda 11 mln osób w Polsce. Konsumenci prędzej kupią polecaną przez kogoś rzecz niż “kota w worku”. Ludzie wybierają coś (lub to odrzucają) ze względu, że ktoś inny wcześniej to przetestował, to naturalna reakcja. Obserwuje się również spadek zaufania do mediów (telewizji, prasy, radia).

3. Spotkania w realu. Aby lepiej wybrać influencera, warto skorzystać z opcji spotkań na żywo. Istnieją meet-upy w danych branżach, które skupiają liderów opinii i ich fanów. Takie wydarzenia są idealną okazją promocji dla marek, ponieważ to naturalne środowisko dotarcia do konsumentów, którzy są fanami danego blogera czy vlogera. Warto planować udział w takich eventach, dzięki czemu możemy zyskać lojalność konsumentów.

Influencer marketing to coś więcej niż reklama – to po prostu dobry PR, ponieważ współpraca z twórcami digitalowymi nie tylko przyczynia się zwiększenia sprzedaży, ale pozwala także budować wizerunek i więź z konsumentami. Ze względu na autentyczność i kreatywność tworzonych treści, ta dziedzina marketingu coraz bardziej się profesjonalizuje. Odbiorcy od dziecka mają do czynienia z nowymi technologiami, dlatego łatwo odczytują szczerość lub kłamstwo danego influencera lub marki. To sprawia, że są bardziej świadomi i przywiązani do danych produktów i usług, a to stanowi trzon sukcesu w influencer marketingu.

 


Źródła:

  • https://digitalmediamarrketing.club/category/digital-marketing/?1191347148
  • https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/marka-otoczeniu-influencerow/
  • https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/570/narzedzia-do-mierzenia-efektow-influencer-marketingu


Komentarze