Jak poprawić wyniki wyszukiwania firmy w Google? Google Medical Update

W sierpniu 2018 Google zaczął wprowadzać zmiany w algorytmie wyszukiwania. Wiele firm zanotowało zmianę w widoczności firmy w wyszukiwarkach, zarówno na wyższą pozycję, jak i niższą. Zmiany dotyczą firm z branży medycznej, biznesowej, e-commerce, technologicznej, ubezpieczeniowej oraz finansowej. Sprawdź, co powoduje te zmiany i co możesz z tym zrobić.

Źródło: seroundtable.com

Google Medical Update to nazwa aktualizacji algorytmu wyników wyszukiwania Google, a konkretnie zmian pozycji w wynikach organicznych (naturalnych). Witrynom, które mogły spaść w wynikach wyszukiwania, najprawdopodobniej zabrakło ważnych elementów w treści. Google Medical Update to zmiana oficjalna i globalna, dlatego warto się z nią zapoznać.

Co decyduje o pozycji firmy w Google?

Istnieje pewien czynnik, który na to mocno wpływa: E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli Ekspertyza, Autorytet, Wiarygodność. Chcąc zwiększać swój autorytet i poziom zaufania, warto:

 

  • przyjrzeć się jakości contentu – zarówno treściom na stronach internetowych, jak i grafikom, zdjęciom
  • podkreślić pozycję eksperta, przedstawić swoje doświadczenie w przystępnej formie
  • zrobić research źródeł, na których opierają się treści
  • zadbać o opinie na temat firmy w różnych miejscach w Internecie, nie tylko na stronie internetowej
  • stworzyć możliwość oceny produktów i usług oraz zostawienia opinii
  • zamieścić na stronie informacje o certyfikatach, nagrodach, obecności w mediach itp.
  • uzupełnić informacje kontaktowe
  • zweryfikować profil w Google Moja Firma
  • zadbać o bezpieczeństwo korzystania ze strony.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo strony, na pewno warto zwrócić uwagę na jej prędkość ładowania, certyfikat SSL oraz wdrożenie procedur na wypadek utraty danych – mówi Damian Dąbrowski, Dyrektor Projektu S-NET Cloud, dostawcy chmury i innych rozwiązań teleinformatycznych w Krakowie.

 

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Oprócz wspomnianych elementów, trzeba:

  • sprawdzić, w jaki sposób rozmieszczone są reklamy i jak to wpływa na zachowanie użytkowników
  • odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zawartość strony wiąże się z intencjami użytkowników (czy strona jest czytelna i zaspokaja potrzeby użytkowników)
  • przyjrzeć się temu, czy UX jest dobrze zaprojektowane
  • zastanowić się, czy wersja mobilna jest użyteczna
  • sprawdzić, czy nawigacja jest czytelna
  • zadbać o optymalną liczbę zakładek i podstron, nie zwiększać ich w sztuczny sposób.

Czy istnieje recepta na pozycję firmy w Google?

Zmiana algorytmu Google jest ważna we wszystkich krajach, językach, rodzajach stron www i sklepach internetowych. Każda firma powinna jednak indywidualnie przeanalizować swoją sytuację, wprowadzić zmiany na stronie i testować różne rozwiązania. Nie istnieje recepta dla wszystkich, ale wspomniane rady stanowią dobry zestaw wskazówek na drodze do jeszcze lepszej treści i SEO.



Komentarze