ZASADY DOTYCZĄCE TREŚCI ZAMIESZCZANYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

obowiązujące od dnia 17.02.2024 roku

Osoby korzystające ze Strony internetowej oraz z usług świadczonych przez S-NET, zobowiązane są do stosowania się do niniejszych zasad dotyczących treści zamieszczanych przez Użytkowników. 

§ 1. Słowniczek

  1. Użytkownik – osoba korzystająca ze Strony internetowej lub z usług świadczonych przez S-NET;
  2. S-NET – S-NET spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Kapelanka 13, 30-347 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie – XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000339576, NIP: 6772334247, REGON: 121051558;
  3. Strona internetowa – strona internetowa www.s-net.pl
  4. Zasady – niniejsze zasady dotyczących treści zamieszczanych przez Użytkowników.

§ 2. Niedozwolone treści

  1. Użytkownicy zobowiązani są do niepublikowania treści o charakterze niezgodnym z przepisami prawa lub dobrymi obyczajami, obraźliwym, mogących wprowadzić w błąd, zawierających wirusy lub takich, które mogą wywołać zakłócenia bądź uszkodzenia systemów komputerowych. 
  2. W szczególności Użytkownicy nie są uprawnieni do:
    1. wykorzystywania Strony internetowej i usług w celach publikacji treści zakazanych przepisami prawa, np. w celu oszustwa oraz w celu tworzenia, przechowywania lub przekazywania innych materiałów mogących spowodować odpowiedzialność karną (np. nakłaniających do agresji, niszczenia mienia itp.); 
    2. publikacji treści o charakterze wulgarnym lub obraźliwym;
    3. publikacji treści naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych;
    4. publikacji treści promujących lub ułatwiających uczestnictwo w działalności przestępczej, promujących lub wspierających akty terroryzmu i treści pornograficznych;
    5. publikacji treści naruszających dobra osobiste, zniesławiających lub znieważających jakiekolwiek osoby bądź mających na celu szykanowanie innych osób;
    6. wykorzystywania Strony internetowej i usług w celu publikacji treści zmierzających do skrzywdzenia osób lub zwierząt; w tym w celu dyskryminacji lub nawoływania do nienawiści na tle różnic rasowych, etnicznych, płciowych, seksualnych religijnych lub innych;
    7. publikacji treści mających na celu bezprawny dostęp do danych, w tym danych osobowych;
    8. wykorzystywania informacji i materiałów zamieszczonych na Stronie internetowej w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający interesy osób trzecich lub S-NET;
    9. wykorzystywania Strony internetowej i usług w celu zamieszczania fałszywych, mylących lub kłamliwych ofert sprzedaży produktów, przedmiotów lub usług, zachęcania ich do wstąpienia do grup opartych na zasadzie piramidy finansowej itp.;
    10. publikacji treści stanowiących ofertę handlową, w tym w tym w szczególności reklamy produktów i usług oraz do ukrytych celów komercyjnych, zwłaszcza jeśli służą promowaniu podmiotów i usług konkurencyjnych dla S-NET;
    11. publikacji treści w inny sposób naruszających obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje.

§ 3. Zgłaszanie nielegalnych treści

  1. Zgodnie z art. 16 DSA, S-NET umożliwia dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi (także, jeśli nie jest on klientem S-NET) zgłoszenie drogą elektroniczną występowania na Stronie internetowej lub w usłudze S-NET informacji, które ta osoba lub podmiot uważa za treści nielegalne.
  2. Zgłoszenia należy przesłać drogą e-mailową na adres dsa@s-net.pl 
  3. Każde zgłoszenie powinno zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia (z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, S-NET bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  5. W przypadku gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera błędy, S-NET zwraca się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeśli zgłaszający nie uczyni zadość przesłanej prośbie w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, S-NET może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania.
  6. Weryfikacja zgłoszenia następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowego zgłoszenia. S-NET rozpatruje zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny, obiektywny, proporcjonalny, z zachowaniem należytej staranności oraz z uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zainteresowanych podmiotów, w tym prawa do wolności wypowiedzi. S-NET na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji nie korzysta ze zautomatyzowanych środków.
  7. Podczas dokonywania weryfikacji S-NET ma prawo do tymczasowego zablokowania zgłoszonych treści, do czasu rozpatrzenia zgłoszenia. 

§ 4. Moderowanie treści przez S-NET

  1. Niezależnie od weryfikacji otrzymanych zgłoszeń zgodnie z § 3, S-NET ma prawo w dowolnym momencie samodzielnie moderować treści publikowane przez Użytkowników. Jednak S-NET nie ma obowiązku uprzedniego kontrolowania wszelkich publikowanych treści.
  2. Moderacja następuje z zachowaniem należytej staranności, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zainteresowanych podmiotów, w tym prawa do wolności wypowiedzi. 
  3. S-NET nie stosuje zautomatyzowanych środków wykrywania naruszeń, a weryfikacja dokonywana jest przez personel S-NET.
  4. Po dokonanej moderacji, S-NET podejmuje decyzję dotyczącą danej treści na zasadach określonych w § 5. 

§ 5. Decyzje S-NET dotyczące zamieszczanych treści

  1. Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, o którym mowa w § 3 lub po dokonaniu moderacji, o której mowa w § 4, S-NET może: 
    1. zablokować zgłoszone treści,
    2. usunąć zgłoszone treści, 
    3. zablokować należące do Użytkownika publikującego dane treści konto w Stefie Klienta na wskazany okres lub trwale usunąć to konto,
    4. zawiesić na wskazany okres lub zablokować Użytkownikowi publikującemu dane treści korzystanie z określonych funkcjonalności strony internetowej S-NET,
    5. uznać, że treści nie naruszają niniejszych Zasad i obowiązujących przepisów prawa (wówczas S- NET odblokuje treści, które zostały tymczasowo zablokowane, zgodnie z § 3 ust. 7 powyżej).
  2. Wybór środka lub środków, o którym mowa w ust. 1, zależy od okoliczności danej sprawy oraz od wagi dokonanego naruszenia. S-NET wybiera określony środek lub środki z zachowaniem zasad obiektywizmu i proporcjonalności, uwzględniając prawa i interesy wszystkich zainteresowanych osób.
  3. Każda decyzja S-NET powinna zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania na zasadach określonych w § 6. 
  4. S-NET powiadamia także bez zbędnej zwłoki osobę lub podmiot, który dokonał zgłoszenia, o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. W przypadku decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt 1-4, S-NET zawiadamia również osobę, która opublikowała dane treści, przesyłając uzasadnienie swojej decyzji.
  5. Zgłaszający oraz osoba, która opublikowała zgłoszone treści, mają prawo złożyć odwołanie od decyzji S-NET, na zasadach określonych w § 6.
  6. Jeżeli S-NET poweźmie wiarygodne informacje o możliwości popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Użytkownika, S-NET jest zobowiązany do powiadomienia o tym stosownych służb lub organów, w tym do przekazania im danych dotyczących Użytkownika. Dane, o których mowa w zdaniu poprzednim zostaną przekazane także wówczas, gdy służby lub organy zwrócą się do S-NET o udostępnienie danych Użytkownika na potrzeby prowadzonych postępowań.

§ 6. Odwołanie od decyzji S-NET

  1. Osoba dokonująca zgłoszenia oraz Użytkownik, który opublikował dane treści, jeśli nie zgadzają się z decyzją S-NET o nałożeniu sankcji (lub braku nałożenia sankcji) związanych z publikacją treści, mają prawo do złożenia odwołania. 
  2. Odwołanie należy przesłać na adres e-mail dsa@s-net.pl lub pocztą tradycyjną na adres S-NET wskazany na Stronie internetowej.
  3. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko (firmę) odwołującego się, dane kontaktowe oraz uzasadnienie, dlaczego, zdaniem odwołującego się, decyzja S-NET nie była prawidłowa.
  4. Po otrzymaniu odwołania, S-NET niezwłocznie informuje odwołującego się, drogą elektroniczną, na wskazany przez niego adres e-mail, o otrzymaniu odwołania.
  5. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez członków zespołu S-NET w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, z zachowaniem zasad obiektywizmu i proporcjonalności, uwzględniając prawa i interesy wszystkich zainteresowanych osób, a Użytkownik zostanie poinformowany o podjętej decyzji. 

§ 7. Postanowienia końcowe

  1. S-NET nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkownika, pod warunkiem, że:
    1. S-NET nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach; lub
    2. S-NET podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
  2. S-NET zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Zasad w przypadku: 
    1. gdy zajdzie konieczność ich dostosowania do zmian w przepisach prawa lub na skutek wydania orzeczenia właściwego sądu lub organu,
    2. gdy dojdzie do zmiany warunków świadczenia usług S-NET,
    3. konieczności wprowadzenia zmian redakcyjnych.
  3. Zmiany niniejszych Zasad publikowane są na Stronie internetowej, a także S-NET informuje Użytkowników o powyższym drogą e-mailową (jeśli posiada adres e-mail danego Użytkownika).
  4. Zmiany niniejszych Zasad obowiązują od daty wskazanej w zawiadomieniu, jednak nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia zawiadomienia.
  5. Niniejsze Zasady obowiązują od dnia 17.02.2024 roku.

 

 

 

cookies Ten serwis używa plików cookies - zobacz szczegóły. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie. zamknij