3 najnowsze technologie, które zmieniają biznes

Nowe technologie wpływają na każdą dziedzinę życia, mocno ją przekształcając. Pojawia się coraz większa liczba danych, a w związku z tym nowe sposoby zarządzania nimi. Zwiększają się również kompetencje technologiczne, dzisiejszy odbiorca jest dużo bardziej świadomy niż ten sprzed kilku lat. W jaki sposób wykorzystać nowe technologie, aby ułatwić sobie prowadzenie biznesu i zwiększyć skuteczność działań?

Technologia i biznes trzymają się za ręce, wzmacniając własny potencjał. Dziś trudno sobie wyobrazić jakikolwiek biznes bez udziału nowych technologii, bez strony internetowej, hostingu czy telefonii.

1. AI (Artificial Intelligence). Sztuczna inteligencja, czyli algorytmy przetwarzania danych, które pomagają rozpoznawać mowę, obrazy, analizować zachowania itp. Są to działania na styku Big data, neuromarketingu, ekonomii. Jeszcze kilka lat temu przedsiębiorcy sądzili, że to odległe trendy, które nie będą miały wpływu na ich firmę. Dziś sytuacja całkiem odwróciła się i aż 70% przedsiębiorców jest nastawionych pozytywnie do nowych technologii, a 32% z nich już wprowadziło AI do swoich biznesów*. Przykładem AI mogą być chatboty, które są zaprogramowane w taki sposób, żeby prowadzić konwersację z użytkownikami bez wrażenia, że rozmawiają z maszyną. Inne przykłady to np. wirtualni asystenci czy targetowanie przekazu tak, aby dotarł do wyselekcjonowanej grupy Klientów.

Źródło: http://hatalska.com/2018/03/21/ai-w-biznesie-wyniki-badan-raport/

2. Big data, czyli przetwarzanie i analizowanie wielkich zbiorów danych. Według Gartnera, ponad 70% przedsiębiorstw zamierza zwiększyć wydatki na big data*. W Polsce ten odsetek jest dużo niższy (18%), ale coraz bardziej zaczynamy doceniać wagę analizy danych. Im lepiej znamy swoich Klientów, tym lepiej komunikujemy się z nimi, dzięki czemu zaspokajamy ich potrzeby oraz generujemy zyski. Spersonalizowane przekazy sprawiają, że jesteśmy w stanie bardzo dokładnie poznać Klienta i sprawić, że będzie wracał właśnie do nas. W Polsce Big data odgrywa kluczową rolę w branży telekomunikacyjnej, bankowej, finansowej, marketingowej (e-commerce) i coraz częściej w mniejszych firmach. Big data świetnie sprawdza się również w startupach, które najpierw dokładnie poznają swoich Klientów, ich preferencje, zainteresowania i bolączki, a dopiero potem sprzedają gotowy produkt.

3. Data center. To jeden z najprężniej rozwijających się sektorów IT, na który stale są zwiększane nakłady pieniędzy. Data center to centrum danych, czyli budynek, w którym znajduje się cała infrastruktura IT służąca do przechowywania danych: serwery, struktura sieciowa i inne urządzenia. Dzięki data center możliwe są procesy big data, a więc służą sobie wzajemnie.

Priorytetem jest dla nas niezawodność hostingu, możliwa dzięki własnej sieci telekomunikacyjnej i styczności z Internetem oraz dużego poziomu elastyczności usług – mówi Niko Bałazy, Członek Zarządu w S-NET, krakowskim dostawcy data center i usług telekomunikacyjnych.

Istnieje możliwość skalowania serwerów, które są zabezpieczone poprzez firewall oraz umowę SLA. Data center wiąże się również z usługami cloud computing, dostosowanymi do typu i potrzeb biznesowych danego przedsiębiorstwa.

 

Wymienione kierunki nowych technologii zmierzają w stronę jak najdokładniejszego badania potrzeb Klientów. Na tej podstawie kształtowane są przekazy reklamowe, które sprawiają wrażenie naturalnych i inteligentnych. Dzięki tym technologiom przedsiębiorcy są w stanie przewidzieć sposoby działania Klientów, sprawić, żeby wracali i dzięki temu skalować swój biznes. Wszystkie trzy kierunki współistnieją ze sobą, pozwalając nie tylko na generowanie zysków, ale również sprawniejsze zarządzanie przedsiębiorstwem.

 


  1. http://hatalska.com/2018/03/21/ai-w-biznesie-wyniki-badan-raport/
  2. https://msp.money.pl/intel/chmura/big-data-i-jej-wykorzystanie-w-biznesie-oto-,24,0,1890072.html


Komentarze